Επικαιρότητα

Αυτές είναι οι μεγάλες αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ – Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μείωσης του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το 2030 αναμένεται έχει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.

Πρόκειται για μια δέσμη δράσεων που αναπτύσσεται από Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και εδράζεται στο τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι, Υπεύθυνοι οδηγοί, Κυκλοφοριακή παιδεία, Δίκαιοι Κανόνες για όλους. Στους θεμελιώδεις πυλώνες του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου συγκαταλέγεται και η επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που όπως έχει διαμηνυθεί θα τιμωρεί τον οδηγό και όχι το όχημα, ενώ εκτιμάται ότι θα λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να μπει σε ισχύ λίγο πριν τα Χριστούγεννα όπως είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή του στο carandmotor ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, με τις κυριότερες αλλαγές να είναι οι παρακάτω:

Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων

Με δεδομένο ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ως βασικό άξονα να δοθεί τέλος στις τραγωδίες στην άσφαλτο, ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:

  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • nike air max 90 bauchtasche eastpak jordan 13 OSU Jerseys stetson casquettes nike air force jordan LSU Football Jersey eastpak padded rucksack jordan air force 1 erlich bademode College Football Jerseys nike air jordan mid nike air max 90 eastpak padded rucksack Ohio State Team Jersey

  • υπερβολική ταχύτητα
  • η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • αντικανονική προσπέραση

Όπως εξήγησε το περασμένο καλοκαίρι από το βήμα της Βουλής ο υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο παρελθόν υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

Όσον αφορά το πρόβλημα δεκαετιών με το σβήσιμο των κλήσεων, αυτό θα καταπολεμηθεί μέσω τη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Ειδικότερα:

  • Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
  • Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
  • Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.

Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.

Τέλος η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας

Επιπροσθέτως, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας.

Το σκεπτικό του υπουργείου πίσω από τη λήψη της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι ότι αν ένας οδηγός υποπέσει σε μια επικίνδυνη τροχαία παράβαση (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη), δεν φταίνε σε τίποτα τα άλλα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του που – βάσει του ισχύοντος ΚΟΚ – δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το τιμωρηθέν όχημα.

Πού θα διοχετεύονται τα χρήματα από τις κλήσεις της τροχαίας

Τέλος, όπως έχει γνωστοποιηθεί θα συστηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρήματα από τα πρόστιμα και στη συνέχεια θα τα κατανέμει στους δήμους, οι οποίοι θα πρέπει να τα αξιοποιήσουν αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας όπως η βελτίωση των οδικών υποδομών εντός των περιοχών δικαιοδοσίας του.

Αναφορικά με τους δήμους που αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα εν λόγω χρήματα για οδικές δράσεις, τότε δεν θα τα λαμβάνουν.

Πηγή
www.carandmotor.gr
Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button