Επικαιρότητα

To ρομπότ Pepper στο Παπαγεωργίου αποκλειστικά για παιδιά με αυτισμό

Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου διεξάγεται ένα πρωτοποριακό έργο που απευθύνεται στα παιδιά με αυτισμό με πρωταγωνιστή το ρομπότ Pepper.

Πιο συγκεκριμένα, το ρομπότ Pepper έρχεται σε επαφή με παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, ώστε να τους διδάξει τη διαδικασία των χρηματικών συναλλαγών. Οι ηλικίες των παιδιών πρέπει να είναι από 7 έως 12 ετών. Το ρομπότ Pepper χρησιμοποιείται από ειδικούς επιστήμονες συνεισφέροντας αποτελεσματικά στην εξοικείωση των παιδιών με τη κοινωνική διάδραση.

Ως επί το πλείστoν τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Το ρομπότ Pepper χρησιμοποιείται ως εργαλείο για να συμβάλλει καθοριστικά στην βελτίωση της λειτουργικότητάς τους.

Συνεισφορά του ρομπότ Pepper στη κοινωνική διάδραση

Το εν λόγω πρόγραμμα εφαρμόζεται στα πλαίσια αξιοποίησης του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση» της δράσης ΕΠΑνΕΚ-ΕΣΠΑ 2014-2020 «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ». Αξίζει να σημειωθεί πως το 2018 επιχειρήθηκε για πρώτη φορά η χρήση ρομπότ για τη θεραπευτική αντιμετώπιση των παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και των παιδιών που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Αναγνωρίζοντας την θετική έκβαση της αλληλεπίδρασης των παιδιών με αυτισμό με ένα ρομπότ, συνέβαλαν στη διεύρυνση του έργου. Την προκειμένη στιγμή οι ειδικοί επικεντρώνονται σε μία μόνο πτυχή της δυσλειτουργικότητας που ενίοτε ενέχει ο αυτισμός. Αυτή είναι η κοινωνική συνδιαλλαγή. Τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται να κατανοήσουν κοινωνικά σήματα και κανόνες. Η εκπαίδευση με το ρομπότ Pepper αποσκοπεί στην ενίσχυση στους τομείς εγγύτητας και της μη λεκτικής επικοινωνίας. Ακόμη, αυξάνει τα επίπεδα κοινωνικής δραστηριότητας και κοινωνικής ανταπόκρισης.

Η διαδικασία που εκτελείται

Το ρομπότ Pepper είναι ένα ανθρωπόμορφο κοινωνικό ρομπότ το οποίο βοηθάει τα παιδιά να αναγνωρίσουν κέρματα και χαρτονομίσματα. Επίσης, τα εξοικειώνει με βασικές έννοιες, όπως τα ρέστα και η αποταμίευση. Η διαδικασία έχει ως εξής: Το ρομπότ Pepper κάνει την ερώτηση «Τι θέλεις να αγοράσεις σήμερα;» Τα παιδιά ως απάντηση στην ερώτηση αυτή επιλέγουν από την οθόνη του τάμπλετ ένα αντικείμενο. Έπειτα, προχωράνε στην χρηματική συναλλαγή. Μία άλλη διαδικασία στην οποία τα παιδιά καλούνται να φέρουν εις πέρας είναι να φτιάξουν ζευγάρια με νομίσματα.

Οι συναντήσεις του ρομπότ Pepper με τα παιδιά με αυτισμό πραγματοποιούνται στην αίθουσα ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων του νοσοκομείου Παπαγεωργίου υπό την επίβλεψη ειδικών επιστημών. Την επιστημονική ομάδα απαρτίζουν ως επί το πλείστον η κλινική ψυχολόγος και η παιδοψυχολόγος. Στη καινοτόμα αυτή παρέμβαση αξιοποιούνται οι δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης και βασίζονται στις επιστήμες της Ψυχολογίας και της Ειδικής Παιδαγωγικής.

Η κλινική Ψυχολόγος Βασιλική Χολέβα μίλησε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέμβασης και επεσήμανε:

«Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να μάθουν τα παιδιά και να αντιληφθούν τη χρήση των ευρώ στην καθημερινή ζωή, να μάθουν να τα μετρούν, να δίνουν τόσα όσα κοστίζει ένα προϊόν, να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στην αξία των προϊόντων και τη σύγκριση των τιμών, να γνωρίσουν τη διαδικασία υπολογισμού των ρέστων και να συνηθίσουν τις χρηματικές συναλλαγές, υπολογίζοντας το κόστος των προϊόντων και την αγοραστική αξία των χρημάτων που διαθέτουν»

H παιδοψυχολόγος Αλίκη Νικοπούλου πρόσθεσε λέγοντας:

«Θέλουμε τη συνεργασία των γονέων που έχουν παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γιατί τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να βοηθηθούν. Ήδη, η εμπειρία που έχουμε από το άλλο μας ρομπότ, τον Νάο, ο οποίος συνεργάζεται με τα παιδιά για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, είναι θετική. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα ρομπότ και συνεργάζονται καλά μαζί τους»

Η αξιοποίηση της τεχνολογικής καινοτομίας και των πρωτοποριακών τεχνολογικών ευρημάτων είχε θετικό αντίκτυπο στη θεραπευτική παρέμβαση των παιδιών με αυτισμό. Η εισαγωγή των κοινωνικών ρομπότ στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση προκάλεσε ιδιαίτερο θαυμασμό. Σήμερα, διαπιστώνεται πως τα ρομπότ εκτελούν συγκεκριμένες ενέργειες και αποτελούν σημαντικά εργαλεία για την βαριά βιομηχανία και την επιστημονική έρευνα. Σταδιακά φαίνεται πως ο ρόλος τους διευρύνεται. Μήπως είναι καιρός η δύναμη της τεχνολογίας να έχει απήχηση και σε άλλα πεδία;

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο:

InfoKids, (2020), Νοσοκομείο Παπαγεωργίου: Γνωρίστε την Πέπερ, το ρομπότ που βοηθά τα παιδιά με αυτισμό να μάθουν να χρησιμοποιούν χρήματα. Ανακτήθηκε από infokids.gr (τελευταία πρόσβαση 08/11/2020 στις 22.00)

Αγγελοπούλου, Ολυμπία, (2013), Η διάγνωση του αυτισμού σε σχέση με την επικοινωνία, αλληλεπίδραση και κοινωνικοποίηση. Ανακτήθηκε από logosepikinonia.gr (τελευταία πρόσβαση 08/11/2020 στις 22.00)

ΚοιΡο3ε , (2020), Δράση δημοσιότητας από το Γ.Ν.Παπαγεωργίου. Ανακτήθηκε από koiro3e.eu (τελευταία πρόσβαση 08/11/2020 στις 22.00)

Πηγή
www.maxmag.gr
Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button