Επικαιρότητα

Ο Γολγοθάς της κίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο στο κέντρο της Πάτρας [video]

Aφιλόξενη για τα ΑμεΑ αποδεικνύεται καθημερινά η Πάτρα. Η αχαϊκή πρωτεύουσα αν και έχει κάνει αρκετές παρεμβάσεις για τα άτομα με κινητικές και άλλες αναπηρίες, εξακολουθεί να διατηρεί σοβαρές ανομοιομορφίες σε δρόμους και πεζοδρόμια τόσο στο ιστορικό κέντρο όσο και στις συνοικίες της.

Πολεις του νομού Αχαΐας συμπεριλαμβανομένης της Πάτρας παραμένουν σε μεγάλο βαθμό “σεληνιακά τοπία” για κίνηση ατόμων με προβήματα όρασης και ακόμη με αναπηρικά αμαξίδια.

Αρκετές ημερίδες, ενημερώσεις και σχετικές διαπιστώσεις μετά και η Πάτρα εξακολουθεί να παραμένει αφιλόξενη και πολλές φορές ακόμα εχθρική για άτομα με αναπηρίες. Με τον πρώην περιφερειακό σύμβουλο, ακτιβιστή – ΑμεΑ Γεράσιμο Φεσσιάν, προσπαθήσαμε να κινηθούμε στο κέντρο της Πάτρας. Τα όσα συναντήσαμε ήταν απαγορευτικά για κίνηση, είτε απαιτούσαν περίτεχνες κινήσεις και πολύ δυνατά χέρια από το άτομο με αναπηρία που θα χειριζόταν το αναπηρικό αμαξίδιο.

Προβληματική έχει καταγγελθεί η πρόσβαση ΑμεΑ και σε ιερούς ναούς της Πάτρας. Η γενικότερη προσπάθεια που αφορά στην προσβασιμότητα σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και άλλες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών με προβλήματα, στην κίνηση

Μετ’ εμποδίων η κίνηση με αναπηρικό αμαξίδιο

Στην Αγ. Νικολάου, στην Ηφαίστου, στην Γεροκωστοπούλου, αλλά ακόμη και στην Κανακάρη, πάνω από την κεντρική πλατεία της Πάτρας, υψομετρικές διαφορές στα επίπεδα κίνησης, λακκούβες και ανυπαρξία ραμπών, κάνουν τη ζωή των ατόμων με κινητικά ή άλλα προβλήματα όρασης, από δύσκολη εώς αδύνατη.

Στο πρόσφατο παρελθόν έγιναν ομιλίες σε επίπεδο ημερίδων και αφορούσαν εκτός των άλλων στην προσβασιμότητα και το τοπικό σχέδιο δράσης στην αχαϊκή πρωτεύουσα, στον ψυχοκοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία και τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος, ενώ έγιναν και βιωματικές αναφορές για τη ζωή στην πόλη πάνω σε ένα αμαξίδιο.

Διαβάστε:  Αυτοκίνητο της αστυνομίας παρκαρισμένο σε θέση ΑμεΑ !!!!
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο έργων Χρήστο Κορδά, τα νέα έργα στην Πάτρα, που αφορούν σε διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων λαμβάνουν υπόψη τους όσα υπαγορεύονται στις οδηγίες για τα ΑμεΑ, με ράμπες και αλλες λειτουργικές προβλέψεις. Τι γίνεται όμως με εκείνα τα υψομετρικά και άλλα δεδομένα προηγούμενων κατασκευών που κάνουν δύσκολη εως ακατόρθωτη την κίνηση ΑμεΑ.

Πηγή
www.thebest.gr
Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button