Επικαιρότητα

Ειδική αγωγή: Στον αέρα μαθήματα και θεραπείες – Υπάρχει σχέδιο για τα παιδιά με αναπηρία;

Ειδική αγωγή: Από την έναρξη των περιοριστικών μέτρων, τα παιδιά με αναπηρία έχουν εξαιρεθεί τόσο από την εκπαίδευση (η τηλε – εκπαίδευση στην περίπτωση των παιδιών ΑμΕΑ, παρότι προσφέρεται ως επιλογή από το υπουργείο, είναι δύσκολη έως αδύνατη να εφαρμοστεί πραγματικά), αλλά και από τις θεραπείες τους, οι οποίες παρέχονται στο σχολείο. Η κατάσταση αυτή που δεν έχει ορίζοντα ομαλοποίησης, συντελεί στην παλινδρόμηση των παιδιών, όσον αφορά τις ικανότητες και την ψυχική τους κατάσταση.

Επιπλέον οι γονείς είναι επιφορτισμένοι με την αποκλειστική φροντίδα παιδιών, με τα οποία κανονικά πρέπει να ασχολείται μία ομάδα ανθρώπων (δασκάλων, ειδικών, ψυχολόγων).

Σε επιστολή τους προς το Υπουργείο Παιδείας και στον πρωθυπουργό, στις 10 Μαΐου του 2020, φορείς και ενώσεις γονέων, αναφέρουν:

“Έκπληκτοι παρατηρήσαμε την ανακοίνωσή σας ότι προβλέπεται αναστολή λειτουργίας για όλα τα Ειδικά σχολεία, μη λαμβάνοντας υπόψιν το άρθρο 5 και το άρθρο 24 της Σύμβασης του Ο.Η.Ε που αντιστοίχως αναφέρεται στην “Ισότητα και μη διάκριση” και “Ισότιμη συμμετοχή του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού στην εκπαίδευση”. Και αυτό παρ’ όλες τις εκκλήσεις του Ο.Η.Ε προς όλες τις κυβερνήσεις να ληφθεί μέριμνα ώστε η πανδημία του κορωνοϊού να μην εντείνει τις ανισότητες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και η πρόσβασή τους σε ευκαιρίες εκπαίδευσης και συμμετοχής τους στην κοινωνία.

Η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων που εύλογα αποφασίστηκε για την αποφυγή κινδύνου διασποράς του ιού και την προστασία της δημόσιας υγείας είχε ολέθριες συνέπειες στη λειτουργικότητα και τον ψυχισμό των παιδιών ΑΜΕΑ (παλινδρόμηση, έκπτωση δεξιοτήτων, κοινωνικός αποκλεισμός).

Διαβάστε:  Απάντηση του αντιπροέδρου ΕΟΠΥΥ για την Ειδική Αγωγή

Κυρία Υπουργέ,

Απευθύνουμε έκκληση σε εσάς και όλους τους αρμόδιους φορείς να ληφθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα απαραίτητα μέτρα τόσο για τους μαθητές/τριες όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και να επαναλειτουργήσουν ΟΛΕΣ οι δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η ειδική αγωγή ΔΕΝ είναι μόνο Παιδεία… Είναι ΘΕΡΑΠΕΙΑ για τα παιδιά μας.

Παρακαλούμε θερμά για τις δικές σας ενέργειες.

Φορείς:

Νομαρχιακός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν.Ηλειας “ΗΛΙΣ”

Μέθεξις Οργάνωση για άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων ατόμων με αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες, “Η Αγία Σκέπη”

Φάσμα Σωματείο γονέων και συγγενών παιδιών με Αυτισμό και Asperger Κορινθίας

Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό – Νοητική Υστέρηση “ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ”

Σύλλογος ΑμεΑ Π.Ε Αιτωλοακαρνανίας Απόστολος Λουκάς

Σωματείο Π.Ε. Ροδόπης

Σωματείο ΑμεΑ ” Το Μέλλον ” Νότιας Κρήτης

Συνεταιρισμός ΑμεΑ “Ηλιοτρόπια ” Βόλου

Σωματείο ΑμεΑ “Δημιουργώ κ Προσφέρω” Δράμας

Σύλλογος ΑμεΑ “Αρωγή” Τρικάλων

Νομαρχιακό Σωματείο ΑμεΑ Καρδίτσας

Νομαρχιακός Σύλλογος ΑΜΕΑ Ν. Έβρου

Σύλλογος ΑμεΑ Κοιν.Σ.ΕΠ “ΜΑΝΑ”

Σύλλογος Αυτισμού Θεσσαλίας

Σύλλογος Γον.Κηδ.ΕΕΕΕΚ Γενισεας Ξάνθης

Σωματείο ΑμεΑ Π.Ε Ξάνθης

Σύλλογος ΑμεΑ Παραρτήματος Ξάνθης

Σύλλογος ΑμεΑ “Αγκαλιά ” Ν. Άρτας

Σωματείο Μέριμνα Ατόμων Με Αυτισμό, Βέροια Ημαθία

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Χίου

Διαδικτυακές ομάδες:

Ο Συνήγορος των ΑμεΑ

Ελλάδα προβλήματα στην ειδική αγωγή

Γονείς ενωμένοι για την ειδική αγωγή

Μ.Κ.Ο Ελληνικό παρατηρητήριο των συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ)”.

Ερώτηση στη Βουλή

Για τα παιδιά με αναπηρία, κατέθεσε προ ημερών ερώτηση στη Βουλή και το ΚΚΕ, αναφέροντας πως “έκλεισαν τα Κέντρα ειδικής παρέμβασης και εξαιτίας του εγκλεισμού, όλο αυτό το διάστημα, προκλήθηκαν σοβαρές δυσκολίες στην όλη εξέλιξή τους, παρουσιάζοντας, πολλά από αυτά, προβλήματα υποτροπής. (…) Δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη παιδιών και οικογενειών”, αναφέρουν.

Διαβάστε:  Ερώτηση ΧΡ. ΚΕΛΛΑ προς Υπουργό Υγείας: Τα voucher «τελειώνουν» την Ειδική Αγωγή

“Έτσι κι αλλιώς, σε κανονικές συνθήκες οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία ανέβαιναν τον δικό τους Γολγοθά για να καλύψουν τα κενά, της κατά τα άλλα δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, αναλαμβάνοντας, εξ ολοκλήρου, την ευθύνη για την επιπλέον στήριξη των παιδιών τους, στην ιδιωτική, απογευματινή, υψηλά κοστολογημένη επιστημονική στήριξη από τα αντίστοιχα κέντρα.

(…) Δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη παιδιών και οικογενειών. Περιοριζόμενο στην αποστολή εγκυκλίων που αφορούσαν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, επιβεβαιώθηκε η εξ αποστάσεως σχέση που έχει το ίδιο το υπουργείο με τις ειδικές, σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία.

Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά με αναπηρία είναι το πιο ευάλωτο και ευπαθές τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, που χρήζει αυξημένης επιστημονικής φροντίδας και δεν καλύπτεται από εγκυκλίους που δεν λύνουν το βασικό: την ουσιαστική διεπιστημονική στήριξη με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν από την αναπηρία.

Πηγή
https://www.flash.gr
Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button