Τέλος τα «1+1» στο σούπερ μάρκετ: Ο λόγος που «κόβονται» οι προσφορές
Το κύμα ακρίβειας που «σαρώνει» τους τελευταίους μήνες βασικά αγαθά φέρνει πλέον σημαντικές αλλαγές στα σούπερ μάρκετ τα οποία – ούτε λίγο ούτε πολύ – τείνουν να «καταργήσουν» τις προσφορές, αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται «1+1».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μάλιστα, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις εν λόγω προσφορές, ενώ άλλες δεν παρέχουν πλέον την περισσότερη ποσότητα στο προϊόν (που δινόταν εώς πρότινος «δωρεάν» στην ίδια τιμή).
Ποιος είναι, όμως, ο λόγος που συμβαίνει αυτό;
Ο λόγος που περιορίζονται – σε τόσο μεγάλο βαθμό – οι προσφορές είναι ότι οι αυξήσεις που έχουν ήδη γίνει εμφανείς στα ράφια, θα ήταν διαφορετικά ακόμη… μεγαλύτερες.
Με τον «κανόνα» πως το μεγαλύτερο κόστος μετακυλίεται «αναγκαστικά» στον καταναλωτή, οι εταιρείες – φοβούμενες πως οι υπέρογκες αυξήσεις θα αποθαρρύνουν ακόμη παραπάνω τους πελάτες τους – βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους να περιορίσουν τις δικές τους απώλειες.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI, που αφορούν στον Ιούλιο του 2022, δείχνουν ότι η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ – από τον φετινό Ιούλιο σε σύγκριση με τον περσινό – ανέρχεται στο 4%.
Αυτού του τύπου η αύξηση προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια, γεγονός που συμπαρασύρει τον τζίρο προς τα επάνω.