Υγεία

Πώς Ξεκινάω Να Αγαπάω Τον Εαυτό Μου; Τι Πρέπει Να Κάνω;

Γιατί έχω προβλήματα αυτοεκτίμησης στις σχέσεις μου;

Είναι μια θλιβερή πραγματικότητα ότι οι άνθρωποι που δεν έχουν αγαπηθεί επαρκώς στην παιδική ηλικία συχνά νιώθουν ότι δεν μπορούν να αγαπηθούν επαρκώς ούτε στην ενήλικη ζωή.

Τα παιδιά, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, απορροφούν  έντονα τα μηνύματα που λαμβάνουν από τους γονείς τους.

Αν η προσοχή των γονιών αποσπάται λόγω της επιβαρυμένης καθημερινότητάς τους και της συναισθηματικής και οικονομικής φόρτισης, τότε συχνά δεν είναι σε θέση να δώσουν στα παιδιά τους την προσοχή, την φροντίδα και την αγάπη που χρειάζονται ώστε να εξελιχθούν.

Παρά το γεγονός πως ένας γονιός μπορεί να αγαπάει βαθιά το παιδί του, πολλές φορές το να το εκφράζει απλώς λεκτικά δεν είναι αρκετό.

Φυσικά, οι γονείς δεν πρέπει ούτε μπορούν να είναι τέλειοι.

Ωστόσο, τα παιδιά των οποίων οι γονείς επιδεικνύουν ενεργά την αγάπη και την φροντίδα σε τακτική βάση προς αυτά παρουσιάζουν επίσης υγιείς σχέσεις αγάπης στην ενήλικη ζωή.

Αντί λοιπόν να συμβιβαστείτε με λιγότερα όταν πρόκειται για αγάπη, σταματήστε και κάντε ένα βήμα πίσω.

Μέσω της αγάπης και της εκτίμησης του εαυτού σας, μπορείτε να του δώσετε ότι δεν έλαβε ποτέ.

Όσο περισσότερο μαθαίνετε να εκτιμάτε τον εαυτό σας, τόσο περισσότερο θα προσελκύετε ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να σας αγαπήσουν με έναν παρόμοιο και περισσότερο αμοιβαίο, ικανοποιητικό τρόπο.

Αντί να αναλώνεστε βγαίνοντας ραντεβού με τους ίδιους τύπους ανθρώπων περιμένοντας διαφορετικό αποτέλεσμα, σταματήστε να βγαίνετε ραντεβού για ένα χρονικό διάστημα.

Αντίθετα, δουλέψτε χτίζοντας τον εαυτό σας εσωτερικά και εξωτερικά.

Πολλοί από εμάς βέβαια με το δίκιο τους θα αναρωτηθούν: «Εντάξει το καταλαβαίνω. Τι πρέπει να κάνω όμως;

Πως ξεκινάω να αγαπάω τον εαυτό μου;».

Παρακάτω, παραθέτονται μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς σιγά σιγά να χτίσει την αυτοεκτίμησή του και την αγάπη προς τον εαυτό του.

  • Περάστε χρόνο μόνοι με τον εαυτό σας καθημερινά

Αν δεν έχετε νιώσει ποτέ ότι έχετε αγαπηθεί επαρκώς, τότε το να μείνετε μόνοι μπορεί να αποτελεί για εσάς μια τουλάχιστον τρομακτική εμπειρία.

Αυτή η έλλειψη σημαίνει πως ενδεχομένως δεν έχετε διδαχτεί ποτέ πώς να είστε καλοί και φιλικοί με τον εαυτό σας και επομένως τον αποφεύγετε με κάθε κόστος.

Αυτό το πρότυπο αποφυγής του εαυτού, ωστόσο, απλά διαιωνίζει ένα μοτίβο χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Από τώρα και στο εξής, δεσμευτείτε πως θα περνάτε μία ώρα την ημέρα με τον εαυτό σας.

Αξιοποιήστε αυτή την ώρα κάνοντας ότι σας ευχαριστεί, προσπαθώντας να είστε ήρεμοι και άνετοι.

Αν δεν δώσετε χρόνο στον εαυτό σας, του στερείτε τη ευκαιρία να ανακαλύψει τι χρειάζεται ώστε να νιώθει ασφαλής όταν δεν περιτριγυρίζεται από άλλους ανθρώπους.

  • Μιλήστε στον εαυτό σας με συμπόνια

Σήμερα, ακόμη και αυτή τη στιγμή, σταματήστε και δώστε προσοχή στις ενδότερες σκέψεις σας  σε σχέση με εσάς και τη ζωή σας.

Όλοι έχουμε μια μικρή φωνή στο κεφάλι μας που σχολιάζει, κρίνει και βγάζει συμπεράσματα σχετικά με εμάς και τη ζωή μας.

Ξεκινήστε να παρατηρείτε τη δική σας.

Δουλέψτε ώστε να την κάνετε λιγότερο σκληρή, λιγότερο επικριτική και φιλική ως προς το ύφος και την έκφραση, έτσι ώστε να μπορείτε πλέον να συνδέεστε με τον εαυτό σας με έναν πιο ζεστό και στοργικό τρόπο.

  • Αναπτύξτε ένα χόμπι ή ένα νέο ενδιαφέρον μόνο για εσάς

Ένας άλλος εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για την οικοδόμηση της αυτοπεποίθησης είναι να κάνετε κάτι που δεν περιλαμβάνει τους φίλους ή την οικογένειά σας, το οποίο σας δίνει μια αίσθηση ολοκλήρωσης και αυτοεκτίμησης.

Εάν μάχεστε με την  χαμηλή σας αυτοεκτίμηση, ενδεχομένως να σας είναι δύσκολο στην αρχή να επιτρέψετε στον εαυτό σας να ανακαλύψετε αυτό που θέλετε πραγματικά να κάνετε, διότι πιστεύετε ότι δεν θα είστε αρκετά καλοί.

Ωστόσο, σκεφτείτε ότι δεν έχει τόσο να κάνει με το πόσο καλοί είστε σε ότι κάνετε, αλλά το πόσο καλό σας κάνει να το κάνετε με όποιο τρόπο.

Ίσως σας ενδιαφέρει να ξεκινήσετε μια εργασία μερικής απασχόλησης.

Ίσως σας ενδιαφέρει να γίνετε εθελοντές ώστε να βοηθήσετε τους άλλους ή να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα όπως ένα άθλημα.

Οτιδήποτε σας βοηθά να έχετε εγγενή οφέλη και να νιώθετε ικανοί και αποτελεσματικοί μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Όμως να θυμάστε: δεν το κάνετε για την τελειότητα, αλλά επειδή σας κάνει να αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας.

  • Πιέστε τον εαυτό σας ώστε να παίρνετε τις δικές σας αποφάσεις

Τα άτομα που χαρακτηρίζονται από χαμηλή αυτοεκτίμηση, συνήθως δείχνουν να μην γνωρίζουν τι είναι καλύτερο γι’ αυτά.

Νιώθοντας μπερδεμένοι, χρησιμοποιούμε τους άλλους ώστε να μας κατευθύνουν σε μια σταθερή πορεία.

Ωστόσο, κατά αυτόν τον τρόπο οι άλλοι μπορούν να σας χειραγωγήσουν και να σας κατευθύνουν εκεί που θέλουν εκείνοι.

Προσπαθήστε λοιπόν να γίνετε ο κατευθυντήριος μοχλός του εαυτού σας.

Όταν δεν μπορείτε να αποφασίσετε για το τι πρέπει να κάνετε και τι όχι, δώστε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να δοκιμάσει.

Ακόμη κι αν η απόφαση που θα πάρετε αποδειχθεί λάθος, εξακολουθεί να αποτελεί επιτυχία ότι ήταν η δική σας απόφαση κι ότι προσπαθείτε για την δική σας προσωπική ευημερία.***

Μαρία Κορακά
Ψυχολόγος – ΨυχοΘεραπεύτρια | Κοινωνική Λειτουργός | Θεραπεύτρια Ζευγαριού & Οικογένειας
Έκφραση Ψυχής – Χώρος Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας για Ενήλικες & Εφήβους

Πηγή
http://psychologos-mariakoraka.gr
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Συνέχεια
Close