Υγεία

Καροτενοειδή: Τροφές πλούσιες στις αντικαρκινικές ουσίες


iSpeech

Τα καροτενοειδή είναι φυσικές χρωστικές, συνήθως κόκκινου, πορτοκαλί ή κίτρινου χρώματος.

Είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των φυτών και τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης και αποτελούν βασική διατροφική πηγή βιταμίνης Α για τον άνθρωπο.

Έρευνες έχουν δείξει ότι μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων, όπως η καρδιοπάθεια, οι παθήσεις των ματιών και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Τα οφέλη τους αποδίδονται στην αντιοξειδωτική τους δράση. Ένα καροτενοειδές που ονομάζεται βήτα-καροτίνη παρέχει επιπρόσθετα οφέλη για τον οργανισμό, καθώς μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α. Δύο άλλα καροτενοειδή, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, προστατεύουν τα μάτια επειδή απορροφούν το μπλε φως που εισέρχεται στον οφθαλμό.

Δείτε σε ποιες τροφές βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά:

  • Καρότο
  • Γλυκοπατάτα
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, λαχανίδα)
  • Ντομάτα
  • Δαμάσκηνο
  • Βερίκοκο
  • Μπρόκολο
  • Πορτοκαλί κολοκύθα
  • Αρακάς
  • Μανταρίνι
  • Πεπόνι
  • Καλαμπόκι
  • Πορτοκάλι
  • Κόκκινη, κίτρινη και πορτοκαλί πιπεριά
  • Παπάγια
  • Λαχανάκια Βρυξελλών

Πηγή
www.onmed.gr
Ακολουθήστε μας στο:   Instagram!       Facebook!      Twitter!

Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button