Υγεία

Ηλίαση: Συμπτώματα και Αντιμετώπιση, όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις


iSpeech
Η ηλίαση αποτελεί μια μορφή θερμοπληξίας, την πιο κοινή και συνηθισμένη από αυτές.
Η ηλίαση προκαλείται από την πολύωρη έκθεση στον ήλιο και όπως είναι φυσικό είναι πιο συχνή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τι συμβαίνει όταν παθαίνουμε ηλίαση:

Ο οργανισμός μας έχει διάφορους μηχανισμούς για να μας διατηρεί σε καλή κατάσταση. Όσον αφορά τον ήλιο και την ζέστη χάρη στον μηχανισμο της ομοιόστασης, της αύξησης της διαμέτρου των αγγείων, της αύξησης του ρυθμού της αναπνοής και την έντονη εφίδρωση ο οργανισμός μας κατορθώνει να διατηρεί την φυσιολογική του θερμοκρασία ακόμη και τις πιο ζεστες ημέρες. Όταν η έκθεση στον ήλιο είναι διαρκής και παρατεταμένη τότε οι μηχανισμοί αυτοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν και κάπως έτσι προκαλείται η ηλίαση.

Ποια είναι τα συμπτώματα της;

Ήπιας Μορφής Ηλίαση:

  • Αίσθημα κόπωσης
  • Ζαλάδα
  • Εμβοές στα αυτιά
  • Έντονη εφίδρωση
  • Και κοκκινίλες στο δέρμα

Μέτριας Μορφής Ηλίαση:

  • Πονοκέφαλος
  • Ίλιγγος
  • Τάση προς έμετο ή και έμετος
  • Ναυτία
  • Τάσεις λιποθυμίας
  • Πυρετός
  • Ρίγη
    Κράμπες
  • Εγκαύματα ή και φουσκάλες στην επιδερμίδα
  • Μειωμένη εφίδρωση
  • Ταχυκαρδία

Βαριάς Μορφής Ηλίαση:

  • Ωχρότητα
  • Παραλήρημα
  • Σύγχυση
  • Σπασμοί
  • Παραισθήσεις
  • Πυρετός που μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 41 βαθμούς
  • Ακούσια ούρηση και αφόδευση

*Οι ομάδες που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο είναι οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά και όσοι έχουν καρδιαγγειακά προβλήματα, οι διαβητικοί που κάνουν χρήση ινσουλινης, οι νεφροπαθείς και γενικότερα όσοι αντιμετωπίζουν σοβαρές παθολογικές καταστάσεις.

Αντιμετώπιση

Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η πρόληψη.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να αποφύγουμε την ηλίαση:

  • Ιδανικά αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο κατά τις ώρες του μεσημεριού
  • Εάν είμαστε στην θάλασσα βρίσκουμε μέρη πιο δροσερά και σκιερά
  • Χρησιμοποιούμε ομπρέλα και καπέλα που μας προφυλάσσουν
  • Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με φρούτα και λαχανικά που βοηθούν και στη ενυδάτωσή
  • Πίνουμε νερό. Έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκάλι με νερό και δεν το παραλείπουμε
  • Εάν είμαστε στην παραλία δεν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ που μας αφυδατώνουν κ επιτείνουν τις βλαβερες συνέπειες του ήλιου στον οργανισμό μας
  • Ντυνόμαστε ελαφριά κ με ανοιχτόχρωμα ρούχα
  • Κάνουμε συχνά ντους που μας δροσίζουν

Εάν κάποιος εμφανίσει συμπτώματα ηλίασης, τότε θα πρέπει:

  • Να απομακρυνθεί άμεσα από το σημειο και να παραμείνει σε δροσερό και σκιερό μέρος
  • Να καταναλώσει άμεσα άφθονο νερό
  • Να ξαπλώσει αλλά να έχει ελαφρώς ανασηκωμένα τα πόδια του
  • Να κάνει ένα δροσερό ντους και εν συνεχεία να διατηρεί διαρκώς ενυδατωμένο το σώμα και τον οργανισμό του
  • Ο καλός και ποιοτικός ύπνος βοηθά αρκετά στην ηλίαση
  • Εάν έχει πυρετό χορηγούμε αντιπυρετικό
  • Εφόσον δεν υπάρχει ναυτία κ έμετοι χορηγούμε κρυα ισοτονικά ροφήματα χωρίς ζάχαρη ή διαλύουμε ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε ένα λίτρο νερό το οποίο το οποίο και καταναλώνει αργά
  • Αφαιρούμε ρούχα που μπορεί να τον βαραίνουν κ ζεσταίνουν και ξεσφίγγουμε τη ζώνη εάν φοράει

*Τα συμπτώματα μπορεί να κάνουν εως κ 2 ημέρες να υποχωρήσουν εντελώς

*Σε περιπτώσεις βαριάς ηλιασης όπου το άτομο έχει χάσει τις αισθήσεις του ή έχει κάποια διανοητική σύγχυση τότε το μεταφέρουμε άμεσα σε κάποιο νοσοκομείο. Όπως και αν τα συμπτώματα επιμένουν.

Πηγή
www.ofarmakopoiosmou.gr
Ακολουθήστε μας στο:   Instagram!       Facebook!      Twitter!

Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button