Εκπαιδεύοντας έναν άγγελο…
Μπαίνω στην αίθουσα, Τρίτη απόγευμα. Έξι παιδιά με περιμένουν. Ηλικίες από 14 έως 16 χρονών. Τους βάζω σε γραμμές, με κινήσεις που, σε ένα έμπειρο μάτι, προδίδουν αμηχανία. Εγώ αμηχανία;
Διδάσκω taekwondo (Τάε κβον ντο) πάνω απο 15 χρόνια, είναι δυνατόν να νοιώθω αμηχανία;
“Charyot – Kyung nae”… (Come to attention- Bow)
Οι εντολές δίνονται στα κορεάτικα, σύμφωνα με το επίσημο τελετουργικό της πολεμικής τέχνης.
Οι μαθητές, όλοι αυτιστικοί, μέσης λειτουργικότητας (με νοητική υστέρηση), μιμούνται τις κινήσεις μου και ξεκινάει το μάθημα.
Μετά τις δύο πρώτες ασκήσεις παίρνει το μάτι μου έναν κύριο μαζί με ένα παιδί να μπαίνουν στην αίθουσα. Βλέποντας το αγόρι καταλαβαίνω ότι έχει κάποια ιδιαιτερότητα. Του κάνω νόημα και τρέχει προς το μέρος μου, κλείνοντας με τα δάχτυλα των χεριών του τα αυτιά του και μουρμουρίζοντας κάτι που δεν μπορούσα να καταλάβω. Όλη αυτή την ώρα ο πατέρας παρακολουθεί με βλοσυρό ύφος τις κινήσεις μου. Με φωνάζει πρός το μέρος του και μου λέει, σε ύφος αυστηρό: “Καλησπέρα. Έχεις ξανασχοληθεί με αυτά τα παιδιά;”
Ο πατέρας με ενημέρωσε ότι το αγόρι, ο Βασίλης, είναι αυτιστικός χαμηλής λειτουργικότητας, με ικανοποιητική, όμως, βλεμματική επαφή.
Παίρνω τον Βασίλη δίπλα μου και με ήρεμη φωνή δίνω τις πρώτες εντολές. Ανταποκρίνεται, με σχετική ευκολία, στην εκτέλεση των εντολών. Εκτελώ την άσκηση πρώτα εγώ και μετά αυτός. Ψάχνω να βρώ τρόπους να τον κρατήσω, να του κεντρίσω το ενδιαφέρον, Χρησιμοποιώντας μπαλάκια, κορίνες, τουβλάκια. Τον πιέζω, για να δώ τα όριά του. Συμπεριφέρομαι σαν να προπονώ ένα παιδί 3 ετών. Προσπαθώ να τον αγγίξω και τραβιέται.
Βάζω στην ομάδα την επόμενη άσκηση. Εκτελούν όλοι, μαζί και ο Βασίλης. Οι ασκήσεις, για 20 λεπτά, διαδέχονται η μία την άλλη. Η ομάδα πάει πολύ καλά, για πρώτη μέρα. Δίνω εντολή για διάλειμμα. Όλα τα παιδιά πηγαίνουν για να πιούν νερό.
Από εκείνη την ημέρα μέχρι σήμερα έχουν περάσει πέντε χρόνια και δεκάδες μαθητές. Ο Βασίλης αποτελεί πηγή δύναμης και θέλησης για όποιον τον έχει γνωρίσει και οι γονείς του αποτελούν δείγμα του τί μπορεί να καταφέρει η εξωστρέφεια και η αποδοχή, σε ένα αυτιστικό παιδί.
Αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της ομάδας Special Needs Taek Won Do αλλά και καλό “παρεάκι” για να βλέπουμε τον αγαπημένο του Ολυμπιακό, εκεί, στο στέκι του στον Κορυδαλλό, τρώγοντας τοστ και πίνοντας χυμό.
Κάποια στιγμή με ρώτησε μία συνάδελφος, προπονήτρια taekwondo, πώς είναι να δουλεύεις με αυτιστικούς. Της απάντησα πως από τότε που ξεκίνησα να δουλεύω με αυτά τα παιδιά, πήρα τόση αγνή αγάπη που σιχάθηκα τον υπόλοιπο κόσμο.
Μια αγάπη που μόνο άγγελοι μπορούν να στην δώσουν, με αυτόν τον τρόπο.
https://www.facebook.com/isntkdfhellas/videos/270277260267130/?v=270277260267130
Γράφει: ο Νικηφόρος Κοτρίδης (Προπονητής WTF & ITF Tae Kwon Do)
Ο Νικηφόρος Κοτρίδης είναι επίσημος Εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Tae Kwon Do για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες στην Ελλάδα και Διεθνής Εκπαιδευτής ITF & WTF Tae Kwon Do, Φιλιππινέζικων Πολεμικών Τεχνών (Modern Arnis), Panantukan Dirty Boxing και Boxe Savate.
Επιμέλεια: Πόπη Μάλεση (μέλος της ομάδας του nevronas.gr)