Άρθρογραφία

Εκλογές: Εκστρατεία για απρόσκοπτη ψήφο των ΑμεΑ


Text to Speech

Της κας Ιωάννας Φωτιάδη | Καθημερινή

«Χρησιμοποιούν ξύλινη γλώσσα», «γίνονται κουραστικοί γιατί επαναλαμβάνονται», «τσακώνονται με τους συνομιλητές τους προκαλώντας σύγχυση σε όσους τους παρακολουθούν στην τηλεόραση». Ετσι αξιολογούν τους Ελληνες πολιτικούς εξήντα συμπολίτες μας με νοητική αναπηρία αλλά δικαιοπρακτική ικανότητα, που συμμετείχαν σε μια εσωτερική έρευνα των ΕΕΑ «Μαργαρίτα» και του Ιδρύματος «Η Θεοτόκος», στα τέλη του Ιανουαρίου. Στόχος του εκτενούς ερωτηματολογίου, που ετέθη στους συμμετέχοντες εν μέσω προεκλογικής ατμόσφαιρας, ήταν οι απαντήσεις τους να αξιοποιηθούν στην πανευρωπαϊκή καμπάνια «European Elections for All», που υλοποιεί το European Disabilities Forum και αφορά την προσβασιμότητα και των ΑμεΑ στην εκλογική διαδικασία.

Το άρθρο 29 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (CRPD) αναφέρει ότι κάθε ενήλικος πολίτης έχει δικαίωμα ψήφου σε ισότιμη βάση με τους άλλους, άρθρο το οποίο έχει επικυρωθεί από την Ελλάδα το 2012. Βέβαια, η εν λόγω δυνατότητα προσφέρεται σε όσους βάσει πρότερης δικαστικής απόφασης διατηρούν τη δικαιοπρακτική ικανότητά τους. Αιτήματα της εν λόγω κοινότητας είναι κατ’ αρχάς η δημοσιοποίηση των προγραμμάτων των κομμάτων σε έκδοση «easy to read», μια μέθοδος που έχει ήδη εφαρμοστεί στη Μ. Βρετανία και στις σκανδιναβικές χώρες, δίνοντας στους ενδιαφερομένους σε κατανοητή μορφή να καταλάβουν τις βασικές θέσεις των κομμάτων. Ταυτόχρονα, τίθεται επιτακτική η ανάγκη να υπάρχει μέριμνα για την εγγύτητα αλλά και την προσβασιμότητα του κτιρίου όπου καλούνται να ψηφίσουν.

Είναι ενδεικτικό ότι, οι συμμετέχοντες, που είναι όλοι ενήλικοι, είχαν ψηφίσει ήδη στο παρελθόν κατά 100% (ΕΕΑ «Μαργαρίτα») και 70% (Ιδρυμα «Η Θεοτόκος»). Εξ αυτών 40% δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, 40% είχαν διαδικαστικές δυσκολίες και 20% θεωρεί ότι δεν είχε επαρκή πρόσβαση στην πληροφόρηση. Εξ ου και προτείνουν να τους προσφέρεται βοήθεια κατά τη διαδικασία, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να την απαιτούν οι ίδιοι.

Ως προς το ιδεολογικό κομμάτι, 60% δηλώνει ότι τους ενδιαφέρει η πολιτική, ειδικά τα θέματα σχετικά με ΑμεΑ και εργασιακά ζητήματα. Μόνον σε ποσοστό 40% δηλώνουν απογοητευμένοι από τους πολιτικούς, «που δεν υλοποιούν όσα υπόσχονται». Το 73%, πάντως, δηλώνει ότι χρειάζεται να είμαστε ενεργοί πολίτες και να συμβάλουμε να ξεπεραστεί η κρίση και τα προβλήματα. Πάνω από 80% των ερωτηθέντων ενημερώνεται για τις πολιτικές εξελίξεις από την τηλεόραση, 30%-40% από την οικογένειά τους και 40% από το Διαδίκτυο. Ωστόσο, όταν παρακολουθούν τηλεοπτικά πάνελ, οι παράλληλοι «μονόλογοι» και οι θεωρητικές μακροσκελείς αναλύσεις των πολιτικών φαίνεται να τους δυσκολεύουν αισθητά. Πάντως, συζητούν για την πολιτική με τους γονείς και τους φίλους τους (60%). «Ολοι πρέπει να έχουμε άποψη για την πολιτική. Πώς είναι δυνατόν να φτιάξουμε τυρόπιτα χωρίς τυρί;». Αυτή ήταν η αυθόρμητη αντίδραση ενός συμμετέχοντος, που... αδημονεί να φτάσει η 26η Μαΐου.

Δεδομένου ότι η αντίστροφη μέτρηση για τις κάλπες έχει ήδη ξεκινήσει, οι υπεύθυνοι της καμπάνιας ευελπιστούν να εισακουστούν τα παραπάνω αιτήματα, έστω στις εθνικές εκλογές.


Ακολουθήστε μας στο:    Instagram!        Facebook!        Twitter!

Πηγή
www.kathimerini.gr
Αντιστοιχισμένο

Σχετικά Άρθρα

Back to top button
Close